De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 10 maart 2013

In memoriam Jayson van de Oppershoeve

Vandaag onverwachts afscheid genomen van onze oude makker Jayson. Hij was op. Om drie uur is hij vredig ingeslapen tussen zijn meuteleden. Jayson is 16 jaar en 8 maand geworden.  Rust zacht grote vriend.

 
 
Als ik straks oud ben,ziek en zwak, en pijn verjaagd de slaap,
als onrust neemt van mij bezit,
doe dan wat onvermijdelijk is,
en laat me gaan....
de laatste goede daad.
 
Beslis voor mij en wees niet laf.
Past eigenliefde bij de vriendschap die ik gaf,
of uitstel.....tot het beter past bij een verloren strijd?
Jij loopt niet weg: je kijkt me aan,
je noemt me bij mijn naam en houdt me stevig vast.
 
Vandaag voor het laast groet ik je met mijn hondenstaart...
wat jij liet doen, deed je voor mij:
je hebt me nog meer pijn bespaard,
voor zinlosslijden mij bewaard.
Een zwaar besluit?
Nee,... huil nu niet
 
Een wijs besluit dat werd gegrond op een oud en uniek verbond:
jij bent mijn baas en ik jouw hond.
 
 
Jayson van de Oppershoeve, bedankt voor al die mooie jaren, we gaan je missen.
 
Tjeerd, Alinda
Michael,Dylan,Mango Justin en Elwood. 
 
Bedankt, Jan Liebregt.
 
 
 

17 opmerkingen:

Nicole V zei

Wat een mooie woorden... Ze zijn zo waar. Héél veel sterkte voor jullie en de Borkse Meute!
Jayson, het ga je goed mooie man. Het strijden is voorbij... Voor altijd in het hart van velen! Rust zacht....x

Anoniem zei

watWat een mooie woorden.
heel veel sterkte voor jullie en je meute.Rust zacht lieve Jayson

Gré zei

Dag lieve oude Jayson.
Fijn jou te hebben gekend, en je ook nog zo lang te kunnen volgen.
Maar wat zal het een pijn bij de baasjes geven.
Tjeerd en Alinda,

Sterkte!

TEAGAN zei

Dag kanjer, ook hier zul je nooit vergeten worden met je eeuwige smile.
Goede reis naar je eindbestemming. Verdriet doet pijn, maar houden van...ook! Je baasjes hebben veel van je gehouden en nu hebben ze verdriet. Daarom slaan we een denkbeeldige arm om hun schouders, ze zijn niet alleen. Het slijt wel met de tijd. Maar in hun hart zal je altijd een plekje blijven houden.
Sterkte en dikke knuffel van ons.

TEAGAN zei

Dag kanjer, ook hier zul je nooit vergeten worden met je eeuwige smile.
Goede reis naar je eindbestemming. Verdriet doet pijn, maar houden van...ook! Je baasjes hebben veel van je gehouden en nu hebben ze verdriet. Daarom slaan we een denkbeeldige arm om hun schouders, ze zijn niet alleen. Het slijt wel met de tijd. Maar in hun hart zal je altijd een plekje blijven houden.
Sterkte en dikke knuffel van ons.

Unknown zei

Tjeerd en Alinda

Wat een onvoorstelbaar mooi gedicht. Hieruit spreekt jullie liefde voor de honden. Wij wensen jullie veel sterkte en ik geloof zeker dat de rest van de meute jullie veel steun zal geven. Om 3 uur waren onze gedachten heel even bij jullie.

Groeten van Peter, Thea en Kyra en een poot van Nola en Shanon.

Anoniem zei

Prachtig gedicht, Het zal jullie zeker sterken. Het is ook zo, maar verdriet mag er wezen, het doet pijn. Fijn dat hij in de meute mocht inslapen. Sterkte
Peggy en Willie

Anoniem zei

Ik ben hier niet zo goed in, maar dit is echt heel erg en hier spreekt idd de liefde voor jullie honden uit.
Heel veel veel sterkte, ik vindt de foto bewerking echt heel erg mooi.

Rene & Paula

Sylvia zei

Wat heel erg mooi verwoord! Ja jullie weten heel goed dat Jayson echt niet meer verder kon!
Dat is pas de liefde die jullie voor Jayson hebben gedaan en wel hem uit zijn lijden verlost.

Nu hebt je eindelijk rust! Het is goed zo! Je hebt een echt fantastische tijd gehad bij je baasjes!

Heel veel sterkte voor de komende tijd en er zal een grote leegte achter laten bij jullie allemaal.
Maar later al die fijne mooie momenten gaan koesteren.

Een Lach en een Traan!

Lieve Jayson Rust Zacht!

Sjoukje postma zei

Prachtig gedicht en een waardig afscheid van deze kanjer!

Anoniem zei

Wat een verdrietig bericht, Wij volgden jullie blog en voornamelijk omdat onze Duke en Jayson broers waren.Daarnaast was de gelijkenis tussen hun ook zo groot. Wat waren deze laatste der Oppershoeve's sterke honden. Want ook hun zus Daisy haalde een mooie leeftijd. Wij hebben nog steeds dagelijks herineringen aan Duke en Jayson zal altijd in gedachten bij jullie blijven.

Veel sterkte gewenst,
Teun en Marja

Jan zei

Wat een prachtig gedicht. Hieruit blijkt de liefde van jullie voor de honden.Jullie hebben een wijs besluit genomen om te beslissen voor de oude man. Hij wilde het zo.

groeten Jan

Larissa zei

Dag lieve, mooie Jayson...

wat ben ik dankbaar dat ik een stukje van je prachtige leven bij Tjeerd, Alinda en de meute heb kunnen volgen via dit blog!
Ik ga je missen, kanjer!
Voor altijd een plekje in mijn hart, rust zacht lieverd xxx

Anoniem zei

Julie hebben een moedig maar oh zo moeilijk besluit genomen. Uit liefde voor Jayson. !!
De mooie lieve oude heer heeft een pracht leven gehad bij jullie.

Achter elke traan schuilt een glimlach van mooie herrinneringen.

Rust zacht lieve Jayson.

Veel sterkte. xx

Christine, Johan, Pebbles en Lana

Anoniem zei

Lieve Alinda en Tjeerd,
Wat een pijn en verdriet moet het geweest zijn om afscheid van Jayson te nemen.'n moelijke maar ook liefdevolle beslissing om hem te laten gaan.
Dat het zeer doet en heel lang zeer blijft doen weet iedereen die om z'n honden geeft.
Jayson heeft een prachtig lang en mooi leven bij jullie gehad, samen met de rest van zijn meute.
Jayson van de Oppershoeve is hier niet meer, maar leeft voort in jullie hart.
Nu is er verdriet en pijn om zijn verlies,maar er komt 'n tijd dat jullie met 'n glimlach aan hem terug kunnen denken, aan z'n glimlach op z'n grijze snoet!
Dag kanjer, rust zacht.
'n dikke knuffel voor de andere mannen want ook zij zullen Jayson missen.
liefs Nel en Andra

Anoniem zei

Heel veel sterkte met jullie verlies. Kreeg altijd een glimlach op mijn gezicht bij al zijn mooie foto's. Nogmaals, heel veel sterkte.

Anoniem zei

Lieve Alinda en Tjeerd,

Heel veel sterkte met het verlies van jullie Jasons, hij heeft bij jullie een geweldig mooi leven gehad, menig hond zou er jaloers op zijn, jullie zullen hem wel missen en de andere mannen natuurlijk ook. De laatste foto's van hem en ook die met zijn jas aan zijn echt prachtig.

Groetjes
Ineke Jan en een knuffel van April voor de andere mannen.